zondag 30 augustus 2015

Op naar onze villa.

Het is vandaag mijn beurt om het blog te vullen. Na alle complimentjes naar Petra wordt dit natuurlijk voor mij een hele uitdaging. Maar ik ga een poging wagen. We starten in Kingsland Georgia. We slapen goed en staan redelijk uitgeslapen op. Ook hier is het ontbijt hetzelfde als gisteren, het is dezelfde keten. Het is druk in het hotel en je ziet dat de mensen hier zich van anderen weinig aantrekken. Dat wil zeggen dat sommige rustig nog in de pyjama rondlopen en vrolijk ‘good morning’  zeggen. Het is druk in de ontbijtzaal nou zeg maar zaaltje. Echter alles ziet er goed en schoon uit dus we kunnen er prima ontbijten.  Na alles weer ingepakt te hebben vertrekken we richting Orlando.





Het is gelukkig rustig op zondagmorgen dus kunnen we mooi doorrijden. We komen de staat Orlando binnen gereden en dat merk je meteen. De weg is anders, dat wil zeggen niet van asfalt maar van beton en natuurlijk de palmbomen langs de weg. We stoppen gelijk even bij het visitor center. Hier kopen we een tol pasje (in de vorm van een herbruikbaar kastje). We kopen voor de tol wegen in Florida normaal altijd een sticker maar nu toch besloten een herbruikbaar kastje. Deze even ter plekke geactiveerd en op het voorraam geplakt. Nu kunnen we weer alle wegen berijden en waar nodig wordt automatisch van het account af geschreven. Normaal kan je op de meeste plaatsen ook met cash geld betalen maar dan moet je stoppen en of precies kleingeld hebben. Rond Miami zelf er tolwegen waar alleen het pasje (of het kastje) werkt en je niet met cash geld. Maar daar komen we denk ik dit jaar niet (je weet maar nooit).


Donker wolken in de verte



Het wordt ook al langzaam wat warmer, het loopt langzaam zelfs naar de 90 graden Fahrenheit wat ongeveer 32 graden Celcius is. Je hoort ons dus totaal niet klagen ook al is het zonnetje maar af en toe aanwezig. We rijden door Jacksonville en stoppen daarna nog even voor een sanitaire stop. Net voordat we stoppen hebben we nog een uitloper van de storm Erika boven ons. De regen komt met bakken uit de hemel en we kunnen niet anders dan heel rustig rijden. We zien maar heel weinig voor ons. De bui duurt al met al 15 minuten en dan kunnen we de normale cruise snelheid aanhouden van 70 mph, ongeveer 112 km/h. Harder mag je op de autoweg niet. Zit ik met mijn Cadilac, 3,7 liter 6 cilinder met alles erop en eraan en mag ik niet harder. Maar de auto rijdt op deze snelheid heerlijk rustig, je hoort de motor bijna niet alleen de banden.



Hier op de parkeerplaats besluiten we om even een omweg te maken naar Woodcraft waar onder andere spullen te koop zijn voor mijn hobby, pennen maken. Deze winkel ligt 10 minuten van de autoweg dus veel omrijden is het niet. Hier hebben ze helaas niet alles wat ik zoek maar we weten meer van deze winkels op onze route (komende weken). We gaan nu toch echt naar onze villa. We rijden door Orlando waar het alweer wat drukker wordt. Dan beginnen onze maagjes toch alweer te knagen en besluiten we toch eerst wat te eten, het eerste wat we tegen komen is Chilli’s. Oke hier naar binnen en zoals altijd is het happy hour. 2 Alcohol drankjes voor de prijs van 1. We eten hier weer prima en gaan nu toch echt wel naar de villa.
Daar aangekomen maken we het sleutelkastje open en kunnen naar binnen. Snel het alarm eraf en we kunnen verder naar binnen. De villa ziet er prima uit en we hebben meer dan genoeg ruimte voor ons tweeën. Alles is net schoongemaakt dat ruik je nog maar zie je ook. Het is lekker koel binnen dus wij zitten goed voor de komen de weken. Ik haal alle spullen in de auto en Petra begint met een lijstje voor de eerste boodschappen. Er ligt best nog wel wat in de villa dus we hoeven niet alles te kopen. Petra gaat hierna uitpakken en ik rijd naar de Walmart voor de boodschappen. Deze zijn snel gedaan en net al ik naar buiten wil lopen stort zich een Floriaans buitje naar beneden. Geeft niet 5 minuten later is het alweer bijna droog dus snel de spullen in de auto en terug.





Petra heeft ondertussen alles opgeruimd en de boodschappen zijn ook zo weg. Dan springt Petra snel in een badpak en probeert het zwembad. Ook ik neem een duik erin en het is er heerlijk. Het water wordt verwarmd via een aantal solar panelen op het dak dus nooit geen koud water. Ook de spa is lekker als de bubbels aanstaan. ’s Avonds kijken we wat tv en drinken een lekker wijntje/pilsje. Groetjes Ronald.  


Alsof het niet genoeg is, een enorme camper, Trike achter op
en daarachter nog een auto hangen (hangt aan de trekhaak)

3 opmerkingen:

  1. Whoow wat een leuk verslag! jullie hebben het nog snel gereden naar Florida! Have fun:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Villa is mooi daar houden jullie het wel even uit.
    Je weet toch wel dat je met een huurauto altijd door de fastpass lane/sunpass lane kan en dat de tol + een eenmalig extra bedrag van ongeveer $14 dan van je creditcard wordt afgeschreven?
    Hoop dat Erika meevalt.
    Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Hannie,
      Bedankt voor je berichtje. Klopt weet ik, maar Sticker is goedkoper. Ook de tolbedragen zijn goedkoper en nu met het kastje hoef ik nooit meer iets extra te betalen, die 14$ heb ik er binnen 2 jaar uit. Vandaar.

      Verwijderen