donderdag 3 september 2015

Busch Gardens

Wat gaan we doen vandaag? Eerst maar eens opstaan want al we dat niet doen komt er helemaal niks van natuurlijk. Ronald heeft weer vers brood gehaald en we ontbijten zoals iedere ochtend in de villa. Al gauw waren we het er over eens dat we vandaag naar Busch Gardens willen. Ze gaven mooi weer aan en de laatste keer dat we er waren zijn we eruit gerend met flinke regen dus dat wilde we niet meer. Niet lettend op de tijd bleek dat we te vroeg waren. We moesten wel 5 minuten wachten voor het park open ging, in die 5 minuten wordt het volkslied gespeeld en een ieder behoord daar respect voor te hebben ( valt tegen overigens dat respect, jammer ).




Eerst maar eens een bakkie bij Starbucks in het park . Dan lopen we eigenlijk gewoon ergens heen zonder plattegrond en komen bij de leeuwen en zien 2 oppassers die met vlees klaar staan. Duurde even en we kregen mee op de portofoon dat de leeuwen eraan kwamen. En ja hoor daar om het hoekje kwamen ze aan 1 mannetje en 2 vrouwtjes. Wat een prachtig gezicht. De oppassers gooien het vlees en de leeuwen vangen het gewoon met hun poten en beginnen te eten, erg mooi om te zien. We lopen door en komen uiteindelijk bij Gorilla’s die jonkies hebben. Heel in de verte lag mama Gorilla met een klein uk op de borst en ze was aan het voeden. Wat een droppie die baby.
Zo wandelen we door het park en zien van alles nemen ook het treintje door het park waar we eigenlijk niet zoveel dieren zagen dat was wel jammer maar oke ook hier geldt het zijn dieren en als ze niet willen dan blijven ze daar waar ze zijn.





Ronald zet zich nog in de achtbaan de SheiKra , mij draait de maag al om bij het zien van dat apparaat. Hij blijft even op een heel hoog punt hangen om dan vervolgens naar beneden te storten. Prachtig voor diegene die dat mooi vinden ( aan mij niet besteed ). Dan gaan we nog even naar de Falcon’s Fury, een attractie die je omhoog hijst en dan met een rot gang naar beneden laat storten …..jullie raden het al , niet mijn ding. Ronald vond het geweldig.
Inmiddels was het 12.30 uur en de temperatuur liep behoorlijk op 100 graden Fahrenheit, ongeveer 38 graden. Al ‘lekkende’ zochten we de auto op heerlijk in de airco.
Onderweg stopte Ronald nog even bij Barnes and Nobles, een boekhandel waar ik ieder jaar mijn agenda aanschaf. Ook nu hadden ze hem weer dus ik kan weer plannen.






Op naar de villa en snel het zwembad in…..dachten we…..en daar waren de poolmannen, met een schepnet rommel eruit hengelen. Alsof er zoveel in lag, nou echt niet. Snel waren ze klaar en konden wij onze gang gaan. Na een 1,5 uur zwemmen zonnen spa in spa uit zijn we gaan douchen en aankleden voor een hapje te eten. Texas Roadhouse, altijd heerlijk en een leuke tent. We stappen de auto uit komt er een dame op ons af met een blaadje in de hand, gaf ons dit en daar stond op dat we een gratis voorafje konden nuttigen. Zij hadden dit gekregen maar gingen morgen naar huis dus ze gunde ons het voorafje…Thanks dear!!!!





We bestellen ons gratis voorafje, een  Blossom. Hetzelfde als bij Outback een blooming Onion mag alleen niet dezelfde naam hebben. ( wie heeft het nou van wie gepikt, denk dat Outback eerder was). Met het afrekenen vraagt het meisje of ze nog iets kon betekenen voor ons dus ik zeg JA. Ronald kijkt mij aan dat kind zet grote ogen op en ik zeg “wordt er hier niet meer gedanst”. Bij Texas Roadhouse dansen ze iedere uur in een gangpad een soort linedance. O ja hoor, ga ik regelen zei ze en tadaaaaaa……daar stonden ze in een rijtje te dansen op wens van mij. Voelde me zeer vereerd.
Na het eten zijn we toch nog maar even naar the Mall at Millenia gereden, ik had daar iets bij Macy’s gezien. Heb al jaren make-up en verzorgingsproducten van een bepaald merk en ieder jaar hebben ze hier bij een bepaald bedrag gratis spulletjes. Ronald gaat dan even met de dames praten en dan komt er vanzelf altijd meer bij ( hij verwend zijn vrouw graag ). 



Helemaal happy met een tas vol gratis make-up en verzorgingsproducten ( tuurlijk bij aankoop van…) gingen we verder door de Mall. Bij Victoria Secret  blijft ook altijd wat aan mijn vingers plakken en uiteraard voor onze dochter, ja kind, je ‘souvenir’ is binnen. Mocht nu kiezen of een tas of 10 dollar korting. Nou doe die korting maar, die tassen daar kan ik zelf een winkeltje mee beginnen.
Ronald rijdt speciaal voor mij over de International Drive omdat ik dat zo mooi vind met al die lampjes zo in het donker ( inmiddels al 20.30 uur) het heeft iets magisch.
Best een druk dagje als ik het zo bekijk maar weer bere gezellig en flink genoten en veel herinneren die boven komen van alle andere jaren.

Groetjes van Petra 










4 opmerkingen:

  1. Mooie foto's van de bloemen. Dat was weer een fijne dag zo te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He Petra,
    vergeet je niet een extra koffer te kopen, want als ik zo hoor wat je allemaal koopt.......
    Geniet van de weelde......
    Groetjes van Ons

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Ron en Lilian, denk dat ook maar moet gebeuren want we hebben ook nog even te gaan hier en we willen nog naar de outlet. Wij genieten zeker van de weelde en luxe..groetjes van Peet

      Verwijderen
  3. Mooie foto's van busch garden.
    En goed geshopt..

    BeantwoordenVerwijderen