vrijdag 11 september 2015

De cache

Vandaag was het zover. Onze dochter Ellen had ons iets gevraagd waar wij natuurlijk geen nee tegen konden zeggen, Ellen doet al jaren aan Geocaching. Een cache is een soort kleine schat die ergens verstopt ligt en die je met coördinaten kunt vinden. In sommige ligt een ‘Bug’ (poppetje of diertje) en deze heeft een uniek getal die kun je dan weer op internet invullen ik zeg je een wereldje op zich. Eén zo’n ‘Bug’ van haar (een leeuwtje) heeft al de halve wereld gezien want dan worden er foto’s gemaakt en opgestuurd. Zij had ons gevraagd om een cache te zoeken omdat het natuurlijk erg spannend is om zover een cache te hebben liggen. Ronald op zoek naar een cache in de buurt. En op internet gevonden op de site van Geocaching.



‘Bergschoenen aan, rugzak mee, genoeg drinken eten en we gaan op survival’. Naar Celebration……..Dus de bergschoenen UIT, klein flesje water en stappen in de auto. Daar staan bij het grote witte hek van Celebration bij de golfbaan. Er wordt dan ook nog een cryptische omschrijving gegeven in dit geval ‘Hole in two”…….duidelijk op een golfbaan. We zagen achter het witte hek 2 buizen uit de grond steken dus we waren in de buurt. Het hek is van hoogwaardig kunststof en de palen in het midden bevatten een soort dekseltjes. Ronald trekt er 2 los maar er zat niks in….. ’Ik vind hem niet en zou hier toch moeten liggen hoor’. Tunnelvisie…..even iets verder kijken dan u neusje lang is, denk ik dan maar weer. Bij de bomen uit het zonnetje trek ik een deksel eraf en ja hoor EUREKA Een soort medicijn potje en daar zat de cache. We hadden hem gevonden, toch een kick moet ik zeggen dat we dit voor Ellen konden doen. Blij bellen we met haar en ook zij vindt het super. We vullen de papiertjes in en stoppen haar bug ( een schildpad ) in het potje en leggen het ( onder vragende blikken van de golfers ) weer terug in de fence.






Is ook een raar gezicht denk ik, twee mensen die op een vrij grote doch stile straat aan een hek staan te trekken, stelletje vandalen. Die vervolgens op hun gemakkie foto’s maken van iets wat erin zit. Had  een verstop plaats voor iets anders kunnen zijn hihihi…..




Na dit grote avontuur zijn we eerst even gaan bijkomen bij WaWa een tankstation voor een bak koffie. Vandaar uit naar de premium outlet. Die hadden we nog niet gehad deze vakantie en er zal vast wel iets met ons mee naar huis willen. En dat was ook zo. Tommy Hilfiger, Lacoste ( dit keer voor mijzelf)  en nog zo wat spul ging graag met ons mee.
De vraag was waar we vanavond wilde eten en Ronald liet mij de keus. We hadden al lang niet meer gegeten bij The Cheesecake Factory. Buiten veel te machtige Cheesecake hebben zij ook  een restaurant in the Mall at Millenia.





Het is nog wat vroeg om te eten dus we lopen de hele Mall nog eens af gaan nog even ergens zitten en kijken naar de mensen en kleine kids die altijd mijn aandacht krijgen. Ben gek op kids, zij oordelen niet, zijn puur. Opeens zegt Ronald ,heeft dat make-up merk van jou nog die aanbieding? Ja zeg ik tot eind september of zoiets. Nou jullie raden het al, meneer had zich bedacht om nog maar eens een rondje te geven. Zo gezegd zo gedaan en alweer ( na aankoop) een tuut make-up en verzorgingsproducten mee naar de villa.
Dan beginnen de magen weer te roepen en zijn we naar The Cheescake Factory gelopen. Het is er altijd druk dus we mochten heel even wachten voor wij een tafel kregen. Lekker op ons gemakkie gegeten en zoals van ouds goed eten.



Na het eten zijn we naar Michaels gereden vlak bij onze villa voor de pennenmakerij van Ronald. Hij wil namelijk zelf thuis in Nederland gaan proberen te werken met eigen acryl die hij zelf kan kleuren. (hij is chemisch afgestudeerd, dus ik voel geen paniek). Daar heeft hij een bepaalde poeder voor nodig en bij Michaels verkrijgbaar. Nooit gedacht dat ik mijn man na al die jaren vrijwillig naar de hobby winkels kon krijgen hier. Na even zoeken vinden we de potjes met poeder en krijgen met een coupon ook nog eens 40% korting.
Dan nu toch  terug naar de villa en daar uiteraard weer gebruik gemaakt van onze faciliteiten, water, zon en de bubbels.
Ronald heeft de wijn inmiddels al weer klaar gezet en we gaan zo weer aan ons vertrouwde Merlootje……



Groetjes van Petra.( kan het er beter niet meer bij zetten, zal de hele vakantie nog wel Petra blijven ben ik bang)





3 opmerkingen:

  1. Ja alles voor de kids he,zelfs op jullie vakantie!
    Lekker geshopt en mmmmm naar de cheese cakefactory.
    Is ook wel een van onze favorieten restaurants.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tuurlijk alles voor de kids. Zolang het nog kan doe je dat, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker geshopt! Cheesecake Factory vind ik ook zalig. Jullie hadden een leuke dag!

    BeantwoordenVerwijderen